► RECENZE: Dust in the Wings

Máte rádi vizuálně krásné hry s jednoduchými pravidly, které Vám však dokáží pěkně provětrat mozkové závity? Přesně toto splňuje hra Dust in the Wings.

Dust in the Wings je abstraktní logická hra z dílny Dennise Kirpse, Christiana Kruchtena a Jean-Claude Pellina, kterou na trh přináší americký vydavatel Board&Dice. Na našem trhu je hra k dostání v Tlama games – deskovky k sežrání za necelou pětistovku. Cena je tak dalším příjemným bonusem této skvělé hry. Hra obsahuje anglická pravidla, ale neoficiální překlad do češtiny najdete přímo u hry v našem katalogu nebo na www.zatrolene-hry.cz.

Komu je hra určena?

Hra Dust in the Wings je určena pro 2-4 hráče. Podle autorů je hra určena pro děti od 10 let, což dle mého názoru odpovídá. Hráčsky zkušenější děti pravděpodobně zvládnou i dříve, ale jelikož se jedná o abstraktní hru, myslím, že mladší děti budou ve značné nevýhodě. Herní doba je 30-45 minut, ve dvou hráčích je obvykle kratší – a dá se poměrně dobře ovlivnit výběrem karet.

Co hra obsahuje?

Krabice hry Dust in the Wings vás zaujme svým minimalistickým designem. Bílá krabice s poletujícím motýlkem je zkrátka velmi povedená. Navíc motýlek i název hry jsou vytvořeny jako lesklý hladký povrch, takže to v kombinaci s bílým pozadím vypadá dost luxusně. Hra obsahuje hrací desku, která představuje rozkvetlou louku, dva balíčky karet, 48 dřevěných motýlků ve 3 barvách, 36 bodovacích krystalů ve dvou barvách a plátěný pytlík na bodovací krystaly.

Jak se hra Dust in the Wings hraje?

Herní deska představuje rozkvetlou louku – v úvodu hry se motýlci náhodně rozmístí na každou květinu na louce. Ve hře jsou dva balíčky karet – v jednom balíčku jsou karty motýlích hejn, ve druhém pak karty tvarů. Balíčky se zamíchají a rozmístí na určená místa na hrací desce. Z každého balíčku se otočí 3 karty lícem nahoru. Každý hráč ve hře představuje fotografa, jehož úkolem je vyhledat místa, kde se slétají motýli a vytvořit tak ty nejvíce ohromující fotografie. Vítězem je ten z hráčů, kterému se podaří získat nejvíce bodů.

Jakmile je hra připravena, můžete začít hrát. Každé kolo se skládá ze 3 kroků – rozptyl, bodování a obnova. Během rozptylu sebere hráč všechny motýlky z jednoho dílku louky a rozptýlí je na sousední políčka. Cílem je umístit posledního motýla ve svém tahu tak, aby prostor splňoval požadavky některé z karet motýlích hejn nebo karet tvarů. Na kartách tvarů jsou body uvedeny přímo, na kartách motýlích hejn jsou rozmístěny náhodně bodovací krystaly, které kartám přidávají bodovou hodnotu. Jakmile hráč rozmístí motýlky, vezme si kartu tvarů nebo krystaly z karty motýlích hejn k sobě. Na konce kola se doplní nabídka karet a také bodovací krystaly. Hra končí v okamžiku, kdy se vyprázdní pytlík s bodovacími krystaly.

Naše dojmy

U mě tahle hra zabodovala už vizuálem – je opravdu velmi krásná a lahodí oku. Připravit hru a vysvětlit pravidla zvládnete do 5 minut, což je nesporná výhoda. Hra má opravdu jednoduchý herní princip, ale i přesto dokáže někdy pěkně potrápit mozkové závity. Ze zkušenosti – první hry jsou krátké, protože je jednodušší tvořit motýlí hejna dle zadaných barev – tím se rychleji vyčerpá zásoba bodovacích krystalů. Karty tvarů je obvykle složitější splnit, ale současně přináší více bodů a prodlužují herní dobu. Za mě je to příjemná logická hra – skvělá ve dvou i ve více hráčích. Hru máme necelé dva měsíce a zvládli jsme odehrát téměř 20 her. Hra pro zpestření baví puberťáky i dospělé – mám odzkoušeno na osmi různých lidech ve věku 14-65 let.

My hru Dust in the Wings rozhodně doporučujeme každému milovníkovi abstraktních her. Hru najdete také v našem katalogu her.

Jestli nás ještě nesledujete, sledovat nás můžete na facebooku nebo instagramu, kam přidáváme fotky i spoustu zajímavých tipů.