► RECENZE: Leo musí ke kadeřníkovi

Dneska Vám přináším recenzi na zábavnou rodinnou kooperativní hru Leo musí ke kadeřníkovi. Což mi při pohledu do zrcadla připomíná, že nejen on…

Komu je hra určena?

Leo musí ke kadeřníkovi je hra z autorského pera Lea Coloviniho, kterou na český trh přináší Albi. Hra je určena pro 2-5 hráčů od 6 let a obvykle ji zvládnete do 20 minut. Hráče přiláká nejen svou jednoduchostí pravidel, ale také úžasnou grafikou a krásnými ilustracemi. Navíc díky tomu, že je kooperativní – všichni hráči hrají společně proti hře, nadchne i rodiny, ve kterých děti hůř snáší prohry nebo má některý z hráčů herně navrch (ať už rodič nebo starší sourozenec).

Co hra Leo musí ke kadeřníkovi obsahuje?

Dominantou na krabici je obrázek lva Lea, v pozadí pak můžeme vidět jeho zvířecí kamarády z džungle. Hra Leo musí ke kadeřníkovi obsahuje 30 kartiček cesty, 20 hracích karet, 1 destičku Leovy postele, 1 destičku Bonobova salónu, 5 kousků puzzle Leovy hřívy, hodiny s jednou ručičkou a dřevěnou figurku Lea. Ve hře jsou samozřejmě i česká a slovenská pravidla hry.

Leo musí ke kadeřníkovi - náhled hry

Jak se hra Leo musí ke kadeřníkovi hraje?

Cílem hry je dostat lva Lea, kterému už přerůstá hříva, do Bonobova salónu včas. Nic těžkého, říkáte si? Jenže Leo je hrozně upovídaný a tak se cestou do salonu vždy zapovídá se zvířátky, které potká v lese. Hra je kooperativní, a je tedy založena na spolupráci všech hráčů. Hráči mají 5 dní na to, aby lva Lea do Bonobova salónu přivedli. Úkolem hráčů je si první den co nejlépe zapamatovat, se kterými zvířátky se lev Leo cestou potkal.

Hráči se ve svých tazích střídají po směru chodu hodinových ručiček. Začíná hráč s nejdelšími vlasy. Jakmile je hráč na tahu, zahraje jednu libovolnou kartu z ruky. Posune se po cestě o tolik políček, jaké číslo ukazuje jeho karta. Poté otočí příslušnou destičku – figurku Lea postavte vedle herního plánu tak, aby bylo jasné, na kterém políčku stojí. Pokud se barva na cestičce shoduje s barvou karty, máme štěstí, Leo žádný čas nepromarnil. Pokud však je na destičce se zvířetem jiná barva pozadí než na vámi zahrané kartě, znamená to, že Leo se zapovídal a přišel tak o drahocenný čas na cestě do salónu. Ručička budíku se posune o tolik hodin, kolik udává číslo v pravém horním rohu destičky.

Jakmile ručička hodin znovu ukáže nebo překročí osm hodin, Bonobův salón zavírá a Leo se vrací domů a naroste mu kus hřívy (připojíme dílek puzzle-hřívy k hlavě). Musí to zkusit další den znovu. Ale my už přece jen cestu známe o něco lépe, takže se nám může podařit dojít s Leem až do salónu.

Naše dojmy

Leo musí ke kadeřníkovi je podle mě velmi povedená paměťovka. Hra není složitá na pochopení – náš syn ji s dopomocí chce hrát asi od 4 let, ale někdy je náročné udržet jeho pozornost, aby se soustředil na to, co jsme odkryli předchozí den a porovnal to s tím, co má na ruce. Tím jak hru hrajeme už asi rok, tak je to stále lepší a ten posun v soustředění je po tom roce velmi znát. V každém případě hra se nám moc líbí a pokud ji ještě někde seženete, je to příjemná rodinná nenáročná hra, při které děti potrénují paměť, čísla, barvy a vlastně i poznávaní hodin. Z našeho katalogu si hru můžete vypůjčit zde.

Jestli nás ještě nesledujete, sledovat nás můžete na facebooku nebo instagramu, kam přidáváme fotky i spoustu zajímavých tipů.